Reizen is belangrijk voor millennials (de generatie die geboren is tussen 1980-2000). Zelfs zo belangrijk dat uit recent onderzoek door AirBnB is gebleken dat ze hun verdiende geld liever uitgeven aan reizen dan aan een eigen huis. De quote ‘Collect memories, not things’ is dan ook perfect van toepassing op deze generatie.

Millennials hechten ongekend veel waarde aan reizen. Ze investeren liever in een mooie reis dan in een eigen huis. Deze generatie is opgegroeid met internet en social media, waardoor een grote verbondenheid met de wereld ontstaan is. Reisbestemmingen worden gekozen naar aanleiding van hetgeen gezien wordt bij contacten op sociale netwerken. Millennials zijn op zoek naar authentieke reiservaringen. 75% van hen is dan ook niet geïnteresseerd in een pakketreis, maar wil een reis zelf indelen en samenstellen. Leven als een local en het bezoeken van bijzondere plaatsen worden steeds belangrijker. Avontuur is belangrijker dan relaxen.

Opvallend is dat millennials zeer veel waarde hechten aan hun veiligheid; de authentieke bestemmingen die bezocht worden moeten veilig zijn. Door de opkomst van internet, smartphones en de mogelijkheid om continue met elkaar in verbinding te staan, lijkt de wereld steeds kleiner te worden.

Ben jij ook een reiziger in hart en nieren én op zoek naar inspiratie? Volg dan deze Travel Instagram Accounts:

@muradosmann

@dametraveler

@chrisburkard